Balkan Ekoloji Projesi : Mısır – Kış 2022 – Dylan ile Herping

Geçen kış Mısır’a yaptığım geziden bazı blog gönderilerini hala bitiriyorum ve bu gönderi sırasında Dylan çıkıyor, tatlıda ot çekiyoruz, Kızıldeniz’de tüplü dalış yapıyoruz ve Nubian tatlısında altın madenciliği bölgesine gidiyoruz.

Luksor’da birkaç hafta geçirdikten sonra, Mısır’ı görmek ve bölgedeki sürüngen yaşamının bir kısmını keşfetmek isteyen oğlum Dylan’la tanışmak için Kızıldeniz kıyısındaki turistik bir kasaba olan Hurghada’ya gittim. Geceyi Hurgada’da geçirdikten sonra, Kızıldeniz’deki en iyi tüplü dalış noktalarından biri olan Marsa Alam’a, sahil boyunca güneye doğru yola çıktık.

Yolculuğun bu kısmı için bir araba kiraladık ve Kahire’de araba kullanmayı düşünmesem de, sahil ve ıssız yollar çoğunlukla harika durumda, hemen hemen boş ve manzara sürüş için mükemmel. Girdiğiniz ve çıktığınız her yeni kasaba, çeşitli silahlı polis şubeleri tarafından korunuyor ve ülkenin belirli bölgelerini araçla dolaşmak için izin gerektiğine inanıyorum, bizimki araç kiralama sözleşmesinin bir parçası olarak verildiğini varsayıyorum.

Arap Çölü – Al-Sharqiyyah’ın değişen çöl manzarasını seyretmek ve Dylan’ın sürüngenlere bir göz atması için durmadan önce yolun aşağısına inmedik.

Görünen o ki, göz alabildiğine görebildiğimiz ama dikkatlice baktığımız tek organizma bizmişiz ve ufukta tanımlanamayan küçük çalılıklar, Dylan’ın etrafta sürüngen yaşamı bulma konusunda umutlu olduğu noktalar görebiliyorduk. Bu yerde hiç görmedik, ancak sağdaki resimde görüldüğü gibi, 70 cm uzunluğa kadar büyüdüğü bilinen Uromastyx aegyptia – Mısır Mastigure (veya benzeri tatlı yaşayan kertenkele) tarafından yaşadığına inandığımız çeşitli yuvalar tespit ettik.

Sahilin yoldan görülebildiği daha güneyde, manzara değişti ve batıda dağlardan gelen ve denize akan eski taşkın ovalarına benzeyen daha geniş bitki örtüsü alanları mevcuttu. Etrafta başka bir mooch vardı ve böcek ve kuş yaşamı ve bazı ilginç bitkiler bulduk ama yine de sürüngenler yoktu.

Tüm duraklarla birlikte 3,5 saatlik bir yolculuk 8 saate döndü ve karanlıkta Marsa Alam’a vardık ama şehirden ayrıldığımızdan beri rastladığımız ilk ağacı fotoğraflamak için son bir kez durmadan önce. Hala sürüngen yok.

Kızıldeniz Sahili ve Marsa Alam

Kızıldeniz sahil kasabaları kesinlikle Akdeniz’in cazibesinden ve çeşitliliğinden yoksundur, ancak deniz yaşamı gerçekten inanılmazdır. Bunu ilk kez kıyıya yürürken ve yerin her tarafında bu kadar çeşitli mermiler görürken fark ettim. Aşağıdaki fotoğraf yaklaşık yarım dakika içinde etrafımda toplanan küçük bir koleksiyon. BTW, havaalanı güvenlik görevlileri (koleksiyonumu bir tekerlekli çöp kutusuna attıkları için) beni geri almak istiyorsanız, toplanan mermileri el bagajına koymama konusunda bilgilendirdi.

Deniz yaşamı konusunda uzman değilim ve bu kadar yaşamsız bir karada nasıl bu kadar dolu bir deniz olabileceğine dair hiçbir fikrim yoktu, Google makul bir açıklama yaptı, “çünkü hava kurak ve su berrak, algler mercanların içinde yaşayan mercanlar fotosentez yapabilir ve mercanlara besin sağlar.Besinler ekosistem içinde çok verimli bir şekilde geri dönüştürülür ve sonuç şaşırtıcı biyolojik çeşitliliğe sahip bir alandır.Üç yüz resif inşa eden mercan ve binden fazla balık türü Kızıldeniz olarak adlandırılır ev.” mercanların oraya nasıl geldiğini açıklamıyor, sanırım soruşturmanın bir noktasında tavuk ve yumurta bilmecesine dönüşecek.

Marsa Alam’da gece kalacak yer ararken Deep Ashri’den bir dalış eğitmeni olan Mattia ile tanıştık ve ertesi gün Elphinstone beldesinin bitişiğindeki Monkey Divers Diving College’a 25 km kuzeydoğuya arabayla erken bir başlangıç ​​dalışı ayarladık. Yolda bu tür tatil yerlerinin birçoğunu geçtik ve yolculuğun büyük bir bölümünde, etraftaki tek yer onlar. Paket tatillerde, golf sahaları, masör güzellik uzmanları vb. ile turistlere hitap ederler. İçerinin ne kadar rahat olduğu ve dışarısının kelimenin tam anlamıyla nasıl terk edildiği göz önüne alındığında, turistlerin izinsiz olarak binayı terk etmelerine izin verilmez. Bunun bir sorun olacağını sanmıyorum.

Hiç böyle bir sahil görmemiştim. Sığlıklar genişti ve her türden balıkla dolup taşıyordu. Mercan kayalığının kenarı yarım km idi ve ahşap bir iskele ile derinlere ulaştık. Yukarıdaki haritada kırmızı nokta ile işaretlenmiş dalış noktamızı görebilirsiniz.

İkimiz için ilk kez tüplü dalıştı, bu yüzden Mattia bizi birer birer aldı. İşte Dylan, teçhizatıyla ve su altında nefes almaya alışıyor. Yaklaşık 8 m’ye ve resif kenarı boyunca daldık. İnanılmaz bir deneyimdi.

Bir dahaki sefere ve eminim ki bir dahaki sefere olacak, inşaAllah, bir kamera getireceğim ve oradaki hayatı öğrenerek vakit geçireceğim. Kelimelerle anlatılamayacak kadar harika bir deneyimdi, aşağıdaki fotoğraflar resifin daldığımız aynı bölümünden çekildi ama dünyanın bu tuhaf ve güzel parçasını fotoğraflamaya pek yaklaşamadık.

Dalıştan sonra planımız Nil’e ulaşmak için Nubian çölünden batıya seyahat etmek ve yol üzerinde ve Nil kıyıları boyunca herping şansımızı denemekti. Yerliler bize yolun yarısında yolun iyi olduğunu, bazı yerlerde düzensiz olduğunu ve sonlara doğru çok kötü olduğunu ancak çok yavaş ve çok dikkatli sürerseniz geçebileceğini söylediler. Kapalı gittik.

Nubian Çölü altın madenciliği bölgesidir ve geçen yol, geçtiğimiz 4 kontrol noktasının her birinde sıkı bir şekilde korunmuştur. Yanından geçtiğimiz tek araç, Mısır Maden Kaynakları Bakanlığı ile birlikte Sukari madenini/Al-Sukkari madenini işleten İngiliz madencilik şirketi Centamin’in kamyonları ve 4×4’leriydi. Mısır, antik dünyada bir altın kaynağı olarak biliniyordu ve mevcut en eski haritalardan biri, bu konumda bir altın madenini gösteriyor.

Afrika’nın derinliklerini keşfetme arzusu yaratan gerçeküstü bir manzara.

Yolda yırtıcı kuşlar gördük ve besin zincirinin en üstünde olmaları bu tatlıda var olan birçok trofik seviyenin kanıtı. Hala sürüngen yok

Maden sahasının bittiği ve yolların adeta yol haline geldiği son kontrol noktasında, yolun sonundaki Nil yan kasabası Edfu’ya iki polis görevlisini kaldırabilir miyiz diye soruldu. Zorda kaldık ve Edfu’ya doğru yola çıktık.

Bu gönderi için hepsi bu kadar, Mısır hakkındaki son gönderi, muhtemelen Mısır’da seyahat ettiğimiz en otantik yer olan Edfu, orada bulunan inanılmaz Horus tapınağı ve Dylan’ın nihayet sürüngenini bulduğu Nil kıyısı boyunca yaptığımız keşif hakkında olacak. o nasıl bir sürüngendi.

Rejeneratif Peyzaj Tasarımı – Online İnteraktif Kurs

Rejeneratif peyzajların nasıl tasarlanacağını, inşa edileceğini ve yönetileceğini öğrenmek ister misiniz? 1 Mayıs – 13 Eylül 2022 tarihleri ​​arasında Rejeneratif Peyzaj Tasarımı – Çevrimiçi Etkileşimli Kursumuz için bize katılın.

Kursu yürütmek için çok heyecanlıyız ve biyoçeşitliliği artırırken insanlar için gıda ve diğer kaynaklar üreten yenilenebilir peyzajlar, bahçeler ve çiftlikler tasarlamak, inşa etmek ve yönetmek için size güven, ilham ve fırsat sağlamak için sabırsızlanıyoruz.

Kursla ilgili her şeyi burada bulabilirsiniz ve şu anda tam kayıt ücretlerinde %20 indirimimiz var. Sadece promosyon kodunu kullanın RLD2022 bölümünde Kayıt formu indiriminizi almak için.

Bildiğimiz kadarıyla, türünün ilk örneği olan bu benzersiz çevrimiçi öğrenme deneyimini size sunmak için sabırsızlanıyoruz. Bu kursu neden almanız gerektiğini ve bu kursun size uygun olup olmadığını düşünüyorsanız, buraya bir göz at her şeyi ortaya koyduğumuz yer. sabırsızlıkla bekliyorum!

————————————————– ————————————————– ———————-

Permakültür, orman bahçeleri ve çeşitli meyve ve fındık çeşitleri de dahil olmak üzere yenileyici peyzajlar için çeşitli bitki ve tohumlar sunuyoruz. Kasım – Mart arası tüm Avrupa’ya teslimat yapıyoruz. – Mutlu bir bitkiye mutlu bir yuva verin 🙂

Projemizi Destekleyin

Yaptığımız işi takdir ediyorsanız, desteğinizi çeşitli şekillerde gösterebilirsiniz.

• İçeriğimizi sosyal medyada yorumlayın, beğenin ve paylaşın.
  • PayPal aracılığıyla balkanecologyproject@gmail.com adresine veya FTX Pay aracılığıyla doğrudan bağış yapın